Terug
Lezing “De geschiedenis van het onderwijs”

Lezing “De geschiedenis van het onderwijs”

Aan de hand van veel beeldmateriaal vertelt hij ons het verhaal van het Nederlandse onderwijs en krijgen we antwoord op vele vragen.

Hoe leerden we lezen?
Hoe zit het met de geschiedenis van het straffen op school?
Waarom leerden we rekenen en schrijven?
Waarom werden vakken als geschiedenis, aardrijkskunde en biologie ingevoerd?
Waarom testen we in het onderwijs?

 Jacques Dane is historicus en promoveerde in 1996 aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) op een proefschrift over protestants-christelijke leescultuur en opvoeding. Hij werkte aan de RuG als onderzoeker van de geschiedenis van de gedragswetenschappen (pedagogiek en psychologie). Sinds 2007 is Jacques hoofd onderzoek en conservator van het Nationaal Onderwijsmuseum te Dordrecht.

 Ook niet-leden zijn van harte welkom.

 U komt toch ook?!
Toegang is gratis. Aanmelden wordt op prijs gesteld